Cayma Hakkı - İade ve Değişim
- Satış Sözleşmesinin Cayma Hakkı maddesi kapsamında müşterinin ürünün teslim alındığı tarihten itibaren 14 gün içerisinde aşağıdaki koşullar çerçevesinde iade etme hakkı mevcut olup, bilenn.com.tr adresinden satın alınan ürünlerin iadesi bilenn.com.tr adresinden veya Bilenn Tekstil Mağazası üzerinden yapılabilir.
- Ürün kullanılmadığı ve yeniden satılabilir özelliği bozulmadığı sürece ürünü teslim aldığınız tarihten itibaren 14 gün içinde iade edebilirsiniz.
- Kullanım sonrası kusur tespit ettiğiniz ürünleri teslim aldığınız tarihten itibaren 14 gün içinde iade edebilirsiniz.
- Üretim hatası olduğu düşünülen ürünler ilgili ekiplerimiz tarafından kontrol edilerek iade kararı verilecektir.
- Ürünlerde görülen kusurlar firmamıza iletildiği takdirde Müşteri Memnuniyeti adına inceleme yaparak ürün değişimi yapabiliriz.
- Üzerine Logo İşlemesi yapılan, İsim Soyisim veya Firma İsmi işlemesi yapılan, Paça Boyu vb. işlemler yapılan ürünler Kişiselleştirilmiş Ürün olarak ele alınmaktadır. Kişiselleştirilmiş ürünlerde İade ve Değişim hakkı yoktur.
- İade işlemi için faturanın ve gönderilen tüm ürünlerin iade edilmesi gerekmektedir. Eksik iadelerde iade süreci gerçekleştirilmeyecektir.
- Ürünler kullanılmamış, hasar görmemiş ve farklı işlemlere tabi tutulmamış olmalıdır. Yeniden satışa uygun durumda olmalıdır.
- Kargodan kaynaklı sorunlarda kargo personeline tutanak tutturmanız gerekmektedir. Tutanak tutulmadan yapılan işlemlerde sorumluluk kabul edilmemektedir.
İade Bildirim Süreçleri
Kargo İle Ürün İade Süreçleri
- İade edilmek istenen ürünler kutusu, ambalajı, varsa standart aksesuarları ile birlikte eksiksiz ve hasarsız olarak paketlenmeli ve kargoya teslim edilmelidir.
- Faturası Kurum - Şirket adına düzenlenen sipariş iadeleri için “İade Faturası” kesilmelidir aksi takdirde iade kabul edilmeyecektir.
- Ürün paketlemesi ürünün orijinal ambalajına ve içindeki ürünlere zarar gelmeyecek şekilde yapılmalıdır.
- İade işlemleri sadece ANLAŞMALI Kargo Şirketleri üzerinden gerçekleştirilecektir.
- İade işlemlerinde eğer ürün Koşulsuz İade Kapsamında iade ediliyorsa ürün iadesi için alınacak olan iade edilecek olan ücretten Kargo Ücreti düşülecektir. Güncel Kargo ücreti ürün alımı esnasında tahsil edilen rakam üzerinden hesaplanacaktır.
- İade işlemi eğer üründeki bir defodan, eksiklikten veya sorundan kaynaklanıyor ise bu durumda müşteriye DEĞİŞİM önerilecek ve değişim kargoları tarafımızdan karşılanacaktır. Müşterimiz DEĞİŞİM İşlemi istememesi durumunda ise ürün iadesi için alınacak olan iade edilecek olan ücretten Kargo Ücreti düşülecektir. Güncel Kargo ücreti ürün alımı esnasında tahsil edilen rakam üzerinden hesaplanacaktır.
- İade işlemi Beden - Numara Uyumsuzluğu kaynaklı ise müşteriye DEĞİŞİM önerisi yapılacaktır. Müşterimiz İADE Talep etmesi durumunda ürün iadesi için alınacak olan iade edilecek olan ücretten Kargo Ücreti düşülecektir. Güncel Kargo ücreti ürün alımı esnasında tahsil edilen rakam üzerinden hesaplanacaktır.
- DEĞİŞİM işlemlerinde kargonun bize geliş maliyeti tarafımızdan karşılanmakta, ÜRÜNÜN SİZE GÖNDERİM İŞLEMİNDE ise KARGO BEDELİ ALICI ÖDEMELİ olarak çıkılmaktadır.
Ürün İade Kargo Anlaşma Kodları
İade ve Değişim işlemi için ilgili kargo firmalarından birisi üzerinden Alıcı Ödemeli olarak ürün gönderimini yapabilirsiniz. Alıcı kısmına aşağıdaki Müşteri Kodunu yazmanız yeterli olacaktır.
Sürat Kargo Müşteri Kodu: 1329430391
Ödeme İade Süreçleri
- Ödemenizi online ve kredi/banka kartı kullanarak yaptığınız için tutar iadesi, ödeme için kullandığınız kartınıza, ödeme türünüze uygun olarak, -bankanızın online ödeme sistemi- üzerinden yapılacaktır.
- İade işleminiz, ürünlerinizi mağazamıza teslim etmenizi takip eden 24 saat içinde onaylanacaktır.Bankaların süreç ve uygulamalarına göre iadenizin kartınıza yansıması 2-4 günü bulabilmektedir. İadeniz kartınıza, artı bakiye olarak yansıyacaktır.
- Eğer ürünleri mağazamıza gelerek iade edecekseniz bu durumda ürünler Online İade şeklinde iade alınacak ve Online İade süreci geçerli olacaktır. Nakit İade talep edilmesi durumunda ise Hizmet ve Banka Komisyonları düşülerek (Yaklaşık %5) Nakit İade yapılabilir.
- İadenizi alışveriş kuponuna çevirmek isterseniz, iade tutarınız oranında ve size özel bir Hediye Puan sisteme tanımlanır. 1 yıl içerisinde istediğiniz ürün veya ürün gruplarında bu hediye çekini kullanmanız mümkündür.
- Belirlenen ürün veya ürün grupları ile değişim yapılabilir. Bu durumda da sisteme önce ilgili alışverişin bedeli Puan olarak yüklenir. Daha sonrasında ise müşteri ilgili ürün için Puan Ödemesi ile ödeme yaparak ürünü satın alabilir. Eksik kalan puanlar için ek ödeme yapması gerekecektir. Fazla kalan puanlar ise başka bir alışverişte kullanılabilir.
Her Üründe Değişim Mümkün müdür?
- Bilenn.com.tr 'de satışa sunulan ürünlerin bazıları özel değişim / iade koşullarına tabidir. Özel istek ve talepler uyarınca üretilen; veya üzerinde değişiklik ya da ilaveler yapılarak kişiye özel hale getirilen ya da niteliği itibariyle iade edilemeyecek, hızla bozulma veya son kullanma tarihi geçme ihtimali olan bir ürün söz konusu olduğunda ve genel olarak ürün kullanıldığında ya da kullanılmamış olsa dahi kozmetik, gıda, iç giyim, her türlü kişisel bakım ürünü, DVD, VCD ve kasetler, bilgisayar ve kırtasiye sarf malzemeleri vb. ürünler ambalajından çıkarıldığında iade hakkı kullanılamaz.
- Paça Boyu, İsim veya Logo İşlemesi yapılan veyahut Kişiselleştirme İşlemi uygulanan ürünlerde İade ve Değişim söz konusu değildir.
Siparişimi Ne Zamana Kadar İptal Edebilirim?
- Siparişiniz kargoya teslim edilmemişse, siparişinizin iptalini siparişlerim bölümü üzerinden yapabilir, e-posta ([email protected]) ile talebinizi iletebilir veya Bize Ulaşın bölümünden bize yazabilirsiniz.
- Sipariş iptali talebiniz onaylandıktan sonra, siparişinizin ödemesi kredi kartınızdan alındı ise, kartınıza iade işlemi yapılacaktır.
- Geri ödemeler banka iç süreçlerine bağlı olarak farklılık göstermekte ve gecikmeler yaşanabilmektedir.
- Bu durumları bankanız üzerinden takip etmenizi rica ederiz. Ayrıca taksitli ödemelerin iadesi banka süreçleri gereği taksitli olarak yapılmaktadır.
İadesi Onaylanan Ürünlerin Bedel İadesi ne Zaman Yapılır?
- İade talebiniz onaylandığında, iade bedeliniz otomatik olarak alışverişin yapılırken kullanılan kredi kartına iade edilir.
- İadenin kartınıza ulaşması ilgili bankanın iç süreçlerine bağlı olarak farklılık göstermekte ve gecikmeler yaşanabilmektedir.
- Bu durumları bankanız üzerinden takip etmenizi rica ederiz. Ayrıca taksitli ödemelerin iadesi banka süreçleri gereği taksitli olarak yapılmaktadır
Garanti Süresi ve Garanti Şartları
- Bilenn.com.tr adresi üzerinden satın aldığınız ürünlerin Garanti Süreçleri için ilgili marka ile iletişim kurmanıza gerekmektedir.
- Bilenn markalı ürünlerin Garanti ve Satış Sonrası Hizmet işlemleri için [email protected] adresi üzerinden ve İletişim Numaralarımız üzerinden bizlere ulaşabilirsiniz.
6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun ("Kanun") gereğince, alıcıların teslimat tarihinden itibaren 14 gün içinde cayma haklarını kullanarak sebep göstermeden ve "kargo ücreti ödemeden" ürünleri iade etme hakkıdır.
1.Taksitle Satış Sözleşmelerinde Tüketicinin Cayma Hakkı;
Taksitle satış sözleşmeleri ile ilgili hükümler Kanunun 17. maddesinde, cayma hakkı ise 18. madde ile düzenlenmiştir.
14.01.2015 tarihli Resmi Gazete'de Taksitle Satış Sözleşmeleri Hakkında Yönetmelik yayımlanmıştır.
Buna göre;
Cayma hakkı
(1) Tüketici, yedi gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin taksitle satış sözleşmesinden cayma hakkına sahiptir.
(2) Cayma hakkı süresi, hizmet ifasına ilişkin sözleşmelerde sözleşmenin kurulduğu gün; mal teslimine ilişkin sözleşmelerde ise tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin malı teslim aldığı gün başlar. Ancak tüketici, sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir.
(3) Mal teslimi ile hizmet ifasının birlikte yapıldığı sözleşmelerde mal teslimine ilişkin cayma hakkı hükümleri uygulanır.
(4) Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin cayma hakkı süresi içinde satıcı veya sağlayıcıya yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile yöneltilmiş olması yeterlidir. Satıcı veya sağlayıcı cayma hakkı konusunda tüketicinin bilgilendirildiğini ispat etmekle yükümlüdür.
(5) Satıcı cayma süresi içinde malı tüketiciye teslim etmişse tüketici, malı ancak olağan bir gözden geçirmenin gerektirdiği ölçüde kullanabilir. Olağan gözden geçirme malın ilk incelemesini kapsar. Malın mutat olarak kullanılması durumunda tüketici cayma hakkını kullanamaz.
(6) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile hizmetin ifasına başlanan hizmet sözleşmelerinde de tüketici cayma hakkını kullanamaz.
(7) Tüketicinin satıcıyı bulduğu finansal kiralama işlemlerinde cayma hakkı kullanılamaz.
(8) Kanunda düzenlenen diğer sözleşmelere ilişkin tüketici lehine olan cayma hakkı hükümleri saklıdır.
Cayma hakkının kullanılmasının sonuçları
(1) Tüketicinin cayma hakkını kullanması durumunda, satıcı veya sağlayıcı cayma bildiriminin kendisine ulaştığı tarihten itibaren yedi gün içinde almış olduğu bedeli ve tüketiciyi borç altına sokan her türlü belgeyi, tüketiciye hiçbir masraf yüklemeksizin iade etmekle yükümlüdür.
(2) Cayma hakkını kullanan tüketici, sözleşme konusu malı, cayma hakkını kullandığı tarihten itibaren yedi gün içinde satıcıya iade etmekle yükümlüdür. Aksi halde tüketici cayma hakkını kullanmamış sayılır.
(3) Cayma hakkının kullanılması durumunda tüketici, malın iade masraflarını yüklenmek zorundadır.
2.Mesafeli Sözleşmelerde Tüketicinin Cayma Hakkı,
Mesafeli Sözleşmeler ile ilgili hükümler, Kanunun 48. maddesinde açıklanmaktadır.
Mesafeli sözleşmeler de, aynı işyeri dışında yapılan sözleşmeler gibi tüketici açısından bazı riskler içermektedir. İşyeri dışında yapılan sözleşmelerde belirleyici özellik, tarafların, mağaza gibi olağan sözleşme kurma mekânları dışında fiziksel olarak karşılaşmasıyken mesafeli sözleşmelerde belirleyici özellik, tarafların hiç karşılaşmamasıdır. Evinden telefon, internet, mektup gibi vasıtalarla sözleşmeyi kuran tüketici, satıcı veya sağlayıcının yüzünü dahi görmemektedir. Nitekim bu tür sözleşmelerde sorun genelde çok düşünülmeden, sözleşmeye ve edime ilişkin ayrıntılar hakkında yeterli bilgi sahibi olmadan, piyasada sunulan aynı türden mal veya hizmete ilişkin sözleşme koşulları ile karşılaştırma yapmadan, mal hiç görülmeden satım sözleşmesi akdediliyor olmasıdır. Dolayısıyla bu hallerde de bilgi eksikliğinin giderilmesi için 25/10/2011 tarihli Tüketici Haklarına İlişkin 2011/83/EU sayılı Avrupa Parlamentosu ve Konseyi Yönergesine uyumlu olarak tüketicinin sözleşme ve edim hakkında aydınlatılması ve kendisine bir cayma hakkının verilmesi uygun gözükmektedir.
27.11.2015 tarihli Resmi Gazete'de Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği yayımlanmıştır.
Bu yönetmeliğe göre Tüketicinin Cayma Hakkının Kullanımı ve Tarafların Yükümlülükleri şu şekilde belirlenmektedir.
Cayma hakkı
(1) Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.
(2) Cayma hakkı süresi, hizmet ifasına ilişkin sözleşmelerde sözleşmenin kurulduğu gün; mal teslimine ilişkin sözleşmelerde ise tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin malı teslim aldığı gün başlar. Ancak tüketici, sözleşmenin kurulmasından malın teslimine kadar olan süre içinde de cayma hakkını kullanabilir.
(3) Cayma hakkı süresinin belirlenmesinde;
a) Tek sipariş konusu olup ayrı ayrıteslim edilen mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin son malı teslim aldığı gün,
b) Birden fazla parçadan oluşan mallarda, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin son parçayı teslim aldığı gün,
c) Belirli bir süre boyunca malın düzenli tesliminin yapıldığı sözleşmelerde, tüketicinin veya tüketici tarafından belirlenen üçüncü kişinin ilk malı teslim aldığı gün
esas alınır.
(4) Malın satıcı tarafından taşıyıcıya teslimi, tüketiciye yapılan teslim olarak kabul edilmez.
(5) Mal teslimi ile hizmet ifasının birlikte yapıldığı sözleşmelerde, mal teslimine ilişkin cayma hakkı hükümleri uygulanır.
Eksik bilgilendirme
(1) Satıcı veya sağlayıcı, cayma hakkı konusunda tüketicinin bilgilendirildiğini ispat etmekle yükümlüdür. Tüketici, cayma hakkı konusunda gerektiği şekilde bilgilendirilmezse, cayma hakkını kullanmak için on dört günlük süreyle bağlı değildir. Bu süre her halükarda cayma süresinin bittiği tarihten itibaren bir yıl sonra sona erer.
(2) Cayma hakkı konusunda gerektiği şekilde bilgilendirmenin bir yıllık süre içinde yapılması halinde, on dört günlük cayma hakkı süresi, bu bilgilendirmenin gereği gibi yapıldığı günden itibaren işlemeye başlar.
Cayma hakkının kullanımı
(1) Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin cayma hakkı süresi dolmadan, yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı ile satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmesi yeterlidir.
(2) Cayma hakkının kullanılmasında tüketici, EK'te yer alan formu kullanabileceği gibi cayma kararını bildiren açık bir beyanda da bulunabilir. Satıcı veya sağlayıcı, tüketicinin bu formu doldurabilmesi veya cayma beyanını gönderebilmesi için internet sitesi üzerinden seçenek de sunabilir. İnternet sitesi üzerinden tüketicilere cayma hakkı sunulması durumunda satıcı veya sağlayıcı, tüketicilerin iletmiş olduğu cayma taleplerinin kendilerine ulaştığına ilişkin teyit bilgisini tüketiciye derhal iletmek zorundadır.
(3) Sesli iletişim yoluyla yapılan satışlarda, satıcı veya sağlayıcı, EK'te yer alan formu en geç mal teslimine veya hizmet ifasına kadar tüketiciye göndermek zorundadır. Tüketici bu tür satışlarda da cayma hakkını kullanmak için bu formu kullanabileceği gibi, ikinci fıkradaki yöntemleri de kullanabilir.
(4) Bu maddede geçen cayma hakkının kullanımına ilişkin ispat yükümlülüğü tüketiciye aittir.
Satıcı veya sağlayıcının yükümlülükleri
(1) Satıcı veya sağlayıcı, tüketicinin cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimin kendisine ulaştığı tarihten itibaren on dört gün içinde, varsa malın tüketiciye teslim masrafları da dahil olmak üzere tahsil edilen tüm ödemeleri iade etmekle yükümlüdür.
(2) Satıcı veya sağlayıcı, birinci fıkrada belirtilen tüm geri ödemeleri, tüketicinin satın alırken kullandığı ödeme aracına uygun bir şekilde ve tüketiciye herhangi bir masraf veya yükümlülük getirmeden tek seferde yapmak zorundadır.
(3) Cayma hakkının kullanımında, 5 inci maddenin birinci fıkrasının (g) bendi kapsamında, satıcının iade için belirttiği taşıyıcı aracılığıyla malın geri gönderilmesi halinde, tüketici iadeye ilişkin masraflardan sorumlu tutulamaz. Satıcının ön bilgilendirmede iade için herhangi bir taşıyıcıyı belirtmediği durumda ise, tüketiciden iade masrafına ilişkin herhangi bir bedel talep edilemez. İade için ön bilgilendirmede belirtilen taşıyıcının, tüketicinin bulunduğu yerde şubesinin olmaması durumunda satıcı, ilave hiçbir masraf talep etmeksizin iade edilmek istenen malın tüketiciden alınmasını sağlamakla yükümlüdür.
Tüketicinin yükümlülükleri
(1) Satıcı veya sağlayıcı malı kendisinin geri alacağına dair bir teklifte bulunmadıkça, tüketici cayma hakkını kullandığına ilişkin bildirimi yönelttiği tarihten itibaren on gün içinde malı satıcı veya sağlayıcıya ya da yetkilendirmiş olduğu kişiye geri göndermek zorundadır.
(2) Tüketici, cayma süresi içinde malı, işleyişine, teknik özelliklerine ve kullanım talimatlarına uygun bir şekilde kullandığı takdirde meydana gelen değişiklik ve bozulmalardan sorumlu değildir.
Cayma hakkının kullanımının yan sözleşmelere etkisi
(1) Kanunun 30 uncu maddesi hükümleri saklı kalmak koşuluyla, tüketicinin cayma hakkını kullanması durumunda yan sözleşmeler de kendiliğinden sona erer. Bu durumda tüketici, 13 üncü maddenin ikinci fıkrasında belirtilen haller dışında herhangi bir masraf, tazminat veya cezai şart ödemekle yükümlü değildir.
(2) Satıcı veya sağlayıcı, tüketicinin cayma hakkını kullandığını yan sözleşmenin tarafı olan üçüncü kişiye derhal bildirmelidir.
Cayma hakkının istisnaları
(1) Taraflarca aksi kararlaştırılmadıkça, tüketici aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz:
a) Fiyatı finansal piyasalardaki dalgalanmalara bağlı olarak değişen ve satıcı veya sağlayıcının kontrolünde olmayan mal veya hizmetlere ilişkin sözleşmeler.
b) Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler.
c) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.
ç) Tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olan mallardan; iadesi sağlık ve hijyen açısından uygun olmayanların teslimine ilişkin sözleşmeler.
d) Tesliminden sonra başka ürünlerle karışan ve doğası gereği ayrıştırılması mümkün olmayan mallara ilişkin sözleşmeler.
e) Malın tesliminden sonra ambalaj, bant, mühür, paket gibi koruyucu unsurları açılmış olması halinde maddi ortamda sunulan kitap, dijital içerik ve bilgisayar sarf malzemelerine ilişkin sözleşmeler.
f) Abonelik sözleşmesi kapsamında sağlananlar dışında, gazete ve dergi gibi süreli yayınların teslimine ilişkin sözleşmeler.
g) Belirli bir tarihte veya dönemde yapılması gereken, konaklama, eşya taşıma, araba kiralama, yiyecek-içecek tedariki ve eğlence veya dinlenme amacıyla yapılan boş zamanın değerlendirilmesine ilişkin sözleşmeler.
ğ) Elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler veya tüketiciye anında teslim edilen gayrimaddi mallara ilişkin sözleşmeler.
h) Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler.